UNICEF-ove varne točke
UNICEF-ove varne točke so raznoliki javni prostori, kamor se lahko zatečejo otroci v primeru kakršnih koli težav – od padca in potrebe po zdravniški oskrbi, do potrebe po pogovoru, izposoje prostora za čakanje na starše, doživljanje kakršne koli oblike nasilja, težav v duševnem zdravju in podobno.
Varne točke prepoznamo po modri nalepki z belo smejočo se hišico. Zemljevid vseh je mogoče najti na Varne točke (varnetocke.si) , v Sloveniji jih je že 1094 (in veliko se jih nahaja v Ljubljani).
V šoli učence seznanjamo s projektom, starši pa se z otrokom sprehodite do točk v krogu, v katerem se najpogosteje giblje. Da bo bolj poučno in hkrati zabavno, lahko otrok izpolni kartonček, ki ga dobi v šolski svetovalni službi (lahko pa ga tudi sami natisnete -> UNICEF – varne točke in zemljevid).
MEDNARODNI ZNAK PRI NASILJU V DRUŽINI
SLABEMU POČUTJU BOŠ KOS
Zloženke, ki vam bodo v pomoč pri ohranjanju in spodbujanju dobrega počutja, lahko prevzamete s šolski svetovalni službi.
KAKO DOMA POMAGATI OTROKU PRI DELU ZA ŠOLO
- Določite kotiček za učenje
Kotiček naj bo urejen in miren prostor, kjer otrok nima dostopa do tehnologije (telefon, televizija, računalnik). Če telefon ali računalnik potrebuje za šolsko delo, se dogovorite, koliko časa potrebuje, in nastavite alarm ali odštevalnik.
- Vzpostavite rutino šolskega dela
Če je mogoče, naj otrok opravlja šolsko delo vsak dan na istem mestu in ob istem času. Lahko se rutina opravljanja domačega dela razlikuje po dnevih glede na ostale obveznosti otroka (obiskovanje treningov ali krožkov). Če je mogoče, naj otrok šolsko delo opravi kmalu po šoli, saj je zvečer lahko že utrujen.
- Oblikujte urnik dela in seznam obveznosti
Otroku lahko pri organizaciji šolskega dela pomagate tako, da tedenske naloge razvrstite po pomembnosti. Pomembnejših in težjih naj se otrok loti prej. V urnik lahko zapišete tudi ostale otrokove obveznosti. Urnik postavite na vidno mesto, najbolje v delovni kotiček.
Slika 1: Pridobljeno iz: https://ucilnice.arnes.si/mod/resource/view.php?id=868003
- Pomagajte z vizualno podporo
Slika 2: Pridobljeno iz: http://voranc.splet.arnes.si/files/2019/09/Razvijanje-samostojnosti-vodnik-1.pdf
- Usmerjajte
Otroku, ki ne ve, kako se lotiti naloge, pomagajte z verbalnimi navodili ali pa mu bolj kompleksno nalogo razdelite na korake. Otroka pri delu ne preganjajte in ne rešujte namesto njega, saj bo s tem dobil občutek, da sam ne zmore. Če je pri delu počasen, pred začetkom vsake naloge določite časovni okvir in ga nato spodbujajte in motivirajte, da nalogo konča v predvidenem času. Bodite tolerantni do napak, nanje le nežno opozorite, in ne pozabite pohvaliti, kar je otrok naredil dobro.
- Spodbujajte otrokovo samostojnost
Otrok naj ima občutek, da je šolska naloga njegova skrb in odgovornost. Ne delajte namesto otroka, ampak z njim.
Smernice za uporabo zaslonov pri otrocih in mladostnikih
Spoštovani starši in učenci,
zelo smo veseli, da so strokovnjaki s področja zdravstva, vzgoje in izobraževanja sprejeli nacionalne Smernice za uporabo zaslonov pri otrocih in mladostnikih. Tudi mi opažamo porast pretirane uporabe zaslonov pri naših učencih, sploh po obdobju šolanja na domu. Neprimerna uporaba novih tehnologij lahko povzroča v razvoju otroka nepopravljivo škodo. Vedno več imamo otrok, ki se soočajo s pretiranim nemirom, s težavami s koncentracijo in pozornostjo, pasivnostjo ali pa izgubo socialnih stikov ter tudi realnosti. Pri uporabi zaslonov je zelo pomembna časovna omejitev, način uporabe in kakovost izbranih vsebin za kar smo v veliki meri odgovorni starši.
Brezplačna učna pomoč
V dnevnem centru Skupaj v skupnosti so v tem tednu pa so začele potekati naslednje aktivnosti:
- Skupinska učna pomoč (vsak dan od 16.00-17.00);
- Delavnice (14.30 – 16.00 ure);
- Druženje in pogovori;
- Individualno delo z zaposlenimi ali prostovoljci (učna pomoč);
- Svetovanje…
Vzporedno pa on-line potekajo še nekatere delavnice in individualna učna pomoč ter druženje.
Spletna svetovalnica za mlade TO SEM JAZ
Priponke: